Dijous, 22 Mai 2014 02:00

Manifest de rebuig a les multes per la celebració de paelles al Casal Popular de Castelló

El Casal Popular de Castelló és un centre social on conviuen diversos col·lectius i persones. Des de fa 10 anys organitza activitats culturals de tot tipus amb l’objectiu de fomentar una major participació ciutadana i amb el desig de fer camí cap a una societat més justa. És, en definitiva, espai de trobada i dinamitzador de diferents moviments socials.

A més, a les festes de la Magdalena participa en la Federació de Colles com la Colla La Masovera, complint tots els requisits que s’exigeixen. Entre d’altres activitats participa dels concursos de paelles que es duen a terme, durant tota la setmana de la Magdalena, en diferents espais de la ciutat.

Aquest any, durant la celebració del “10è concurs de paelles al carrer”, la Policia Local va intervenir amb un desplegament desmesurat, que va incloure un camió de bombers i on es van identificar 12 persones de les vora 200 que hi participaven. La Policia va justificar aquesta actuació apel·lant al fet que no disposàvem de l’autorització de tall de via pública. Però, com la resta d’anys, l’activitat estava comunicada a la Federació de Colles i es va desenvolupar sense tallar el trànsit. A més, es va repartir arena per tal de no mascarar el carrer i, en finalitzar, els mateixos assistents es van encarregar de la neteja.

El desgavell continua i aquest mes de maig l’Ajuntament ha enviat multes de 90 euros a totes les persones identificades, basant-se en l’article 20 “Rentat d’automòbils” de l’Ordenança Municipal de Convivència Ciutadana.

Amb tot l’exposat, volem manifestar que:

• L’activitat, d’imminent caràcter festiu i popular, es va desenvolupar en el context de les Festes de la Magdalena.
  • En tot moment es va deixar obert el pas a persones i vehicles pel carrer on es va celebrar l’activitat.
  • Molts dels participants eren veïns del carrer.
  • De les vora 200 persones assistents, només 12 van ser identificades de manera aleatòria.
  • La policia va manifestar que les identificacions no es duien a terme amb la finalitat de denunciar sinó per a cobrir possibles imprevistos o desperfectes.
  • Una vegada finalitzada l’activitat, els participants van netejar el carrer, deixant-lo en les condicions en què s’havia trobat.
  • No entenem el motiu de la denúncia, ja que no trobem la relació entre la neteja d’automòbils i l’organització d’un concurs de paelles al carrer durant les festes de la Magdalena.
  • No entenem per què totes les Colles organitzen concurs de paelles al carrer i a nosaltres s’intenta desallotjar-nos.
  • Denunciem la pressió de la qual el Casal Popular és objecte per part de l’Ajuntament i ens sumem al compromís per unes festes populars, lliures i al carrer.

Per tot això, exigim:

• Al regidor de Seguretat Pública, en Joaquín B. Torres Navarro, la immediata retirada de les multes, donat que les considerem injustes, arbitràries i desmesurades en relació als fets relatats.
  • A l’Ajuntament de Castelló i el seu Alcalde el cessament de la negació sistemàtica de permisos a la Colla Masovera-Casal Popular per realitzar activitats al carrer, que considerem fruit de motivacions estrictament polítiques.
  • Adhereix-te al manifest: