Divendres, 11 abril 2014 02:30

La PDaD felicita Escola Valenciana per l'èxit de les Trobades

Des de la Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià felicitem a Escola Valenciana i a totes les persones que en aquests 29 anys han participat en les Trobades d'Escoles en Valencià. Una manifestació de civisme reivindicatiu en defensa de l'educació pública de qualitat i en valencià. Ara més que mai, davant els atacs del PP al valencià per portar la nostra llengua a una situació d'ofec i d'asfixia lingüística, cultural i mediàtica que fa el Govern del Partit Popular espanyol contra el valencià. En els darrers anys, el valencià està patint una brutal ofensiva per part del PP arreu de tot el domini lingüístic dels països de parla catalana, tirant arrere les polítiques de normalització lingüística que hi havia fins ara, tot i que encara foren deficients. L'estratègia del PP sobretot a les Illes Balears i  al País Valencià busca disminuir la presència del valencià-català a tot arreu: foragitant-lo dels mitjans de comunicació, de l'escola i fins i tot de l'Administració Pública. Són atacs fets amb una gran virulència en un context de recentralització i espanyolització creixent i asfixiant per banda dels poders de l'Estat i autonòmics sucursals com si fóren autèntics corregidors del Compte- Duc Olivares.Des de la Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià felicitem a Escola Valenciana i a totes les persones que en aquests 29 anys han participat en les Trobades d'Escoles en Valencià. Una manifestació de civisme reivindicatiu en defensa de l'educació pública de qualitat i en valencià. Ara més que mai, davant els atacs del PP al valencià per portar la nostra llengua a una situació d'ofec i d'asfixia lingüística, cultural i mediàtica que fa el Govern del Partit Popular espanyol contra el valencià. En els darrers anys, el valencià està patint una brutal ofensiva per part del PP arreu de tot el domini lingüístic dels països de parla catalana, tirant arrere les polítiques de normalització lingüística que hi havia fins ara, tot i que encara foren deficients. L'estratègia del PP sobretot a les Illes Balears i  al País Valencià busca disminuir la presència del valencià-català a tot arreu: foragitant-lo dels mitjans de comunicació, de l'escola i fins i tot de l'Administració Pública. Són atacs fets amb una gran virulència en un context de recentralització i espanyolització creixent i asfixiant per banda dels poders de l'Estat i autonòmics sucursals com si fóren autèntics corregidors del Compte- Duc Olivares.

Al País Valencià s'ha tancat RTVV, es desconnecta TV3 i Catalunya Ràdio i es posen traves a l'ensenyament en valencià. A les Illes Balears, Bauzá aplica sense mesura el "trilingüisme" contra docents, mares i pares. A la Franja de Ponent, el Govern aragonés s'investa el LAPAO per no haver d'anomenar la llengua pel seu nom. Mentrestant, a Catalunya, contra el parer de tots els agents educatius, són el ministre Wert i els tribunals els que intenten desballestar la immersió lingüística. Com conta Roger Buch, a "Asfixiant la llengua. Crònica dels atacs del PP contra el català", aquest partit espanyolista persegueix, en una asfixia premeditada, esborrar la nostra llengua i cultura per subordinar-la a l'espanyola de manera aclaparadora i totalitària. Per això, davant aquesta situació d'atacs, encara té mes mèrit el treball d'Escola Valenciana, que enguany entre d'altres s'ha celebrat a Corbera i a Gata de Gorgos.... perquè estem convençuts que aquest moviment en defensa de l'Escola en Valencià és un dels moviments més potents, extens i cívics del País Valencià que, des de fa quasi tres dècades mostra com la nostra llengua és una eina de cohesió social del nostre país que ens agermana tota la valenciana gent amb principatins, aragonesos, rossellonesos, algueresos i baleàrics.

Si tenim clar el que volem i sabem que hem de decidir per nosaltres per parlar, escriure, viure, aprendre i relacionar-nos en la nostra llengua i cultura, els atacs no podran fer-nos retrocedir, al contrari, ens faran persones més fortes per a defensar la nostra preservació com a poble valencià, en tots els àmbits. Si ho tenim clar i decidim ser valencianes i valencians, ni el PP ni ningú ens podrà aturar ni impedir que avancem perquè el valencià siga la nostra llengua prioritària a l'escola i a tots els altres àmbits de la societat valenciana.